Adrz streeft ernaar dat iedere oncologische patiënt een aanspreekpunt heeft en investeert daarom in het opleiden van casemanagers.

Bij Adrz heeft tussen de 90 en 95 procent van de oncologische patiënten een aanspreekpunt. Daar is het ziekenhuis trots op. Want daar is Adrz verder in dan het gemiddelde Nederlandse ziekenhuis, waar 78 procent een aanspreekpunt heeft. Adrz streeft ernaar dat iedere oncologische patiënt een aanspreekpunt heeft en investeert daarom in het opleiden van casemanagers.

De afgelopen anderhalf jaar hebben de raad van bestuur en de coöperatie van de in Adrz werkende medisch specialisten veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van casemanagement binnen de oncologische zorg. Het ziekenhuis is van mening dat iedereen met een oncologische aandoening of een vermoeden hiervan een aanspreekpunt moet hebben. Op dit moment zijn er in het ziekenhuis zes verpleegkundig specialisten in opleiding, waarvan er dit najaar vier afstuderen.

Samen met twee verpleegkundig specialisten en gespecialiseerde longoncologieverpleegkundigen werken zij als casemanager en vormen de verbindende schakel tussen de patiënt, ons ziekenhuis en partijen als het Erasmus MC en ZRTI. De casemanager blijft
aanspreekpunt, ook als patiënten trajecten in een ander ziekenhuis bewandelen of wanneer ze
na een behandeling nog vragen hebben.

Naast het inzetten van casemanagers, zet het ziekenhuis in op het zo uniform mogelijk regelen van verschillende zorgpaden. De afgelopen jaren zijn voor tien oncologische trajecten zorgpaden ontwikkeld en geïmplementeerd. Het dagelijks bestuur van de Adrz oncologiecommissie houdt toezicht op het functioneren van deze zorgpaden.

Door deze aanpak is Adrz in staat om bijna alle oncologische patiënten een aanspreekpunt aan te bieden. Zo zijn er casemanagers voor de borstkankerzorg, kanker van de urologische organen, kanker van bloed/ lymfestelsel, longkanker, hersentumoren en kanker van de spijsverteringsorganen. Voor oncologische patiënten op het gebied van gynaecologie, endocrinologie en dermatologie zoekt het ziekenhuis een passende oplossing.


Tags bij dit artikel:


Artikelen met gelijksoortige tags:


Gegevens bij dit artikel:

  • Fotograaf of fotobureau: : INGImages
  • Bron bij dit artikel: : Adrz
  • Wat is de URL bij deze bron?: Website bezoeken
  • Originele titel: Meer dan 90% van de Adrz oncologie patiënten heeft aanspreekpunt
  • Doelgroep: Zorgprofessionals, Beleidsmakers, Mantelzorgers, Studenten
  • Datum: 19 jun 2018

 


Disclaimer bij dit artikel:
Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt, of dat de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Informatie binnen het ZorgKrant.nl en het Zorgportaal.nl netwerk zijn niet bedoeld als een medisch advies of ter vervanging van het advies van een arts en/of BIG geregistreerde professional. Op grond van de aangeboden informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder voorafgaand deskundig advies.


Ongewenst of inhoudelijke vragen over dit artikel?
De meeste berichten binnen onze site zijn afkomstig van onze partners, overheid, belangenorganisaties, universiteiten en kennisorganisaties, etc. Ziet u een fout of heeft u inhoudelijke feedback? neem dan contact op met de bron van het artikel!, aangegeven onderaan ieder artikel.
Ziet u een bericht welke, ondanks onze beperkte controle, ingaat tegen onze gedragscodes, de wetgving, etc. , neem dan a.u.b. contact op met onze redactie!

Aanmelden e-mail nieuwsbrief

ZorgKrant.nl is een initiatief van de stichting Care Net Holland!