Het logo van de Rookvrije Generatie prijkt dit seizoen op de wielershirts van de renners van Team Roompot – Nederlandse loterij. Nederlandse Loterij

Tijdens het komend wielerseizoen zal het logo van de Rookvrije Generatie prijken op de wielershirts van de renners van Team Roompot – Nederlandse loterij. Nederlandse Loterij heeft haar plek op de voor- en achterzijde van het officiële tenue van wielerploeg beschikbaar gesteld aan de Rookvrije Generatie. Afgelopen vrijdag werd dit het shirt gepresenteerd tijdens de Zesdaagse van Rotterdam in Ahoy.

Investeren in Nederlandse sport
Nederlandse Loterij heeft als ambitie Nederland gelukkiger en gezonder te maken en draagt daarin haar steentje bij door al jaren hun jaarlijkse opbrengsten te investeren in de Nederlandse sport en achttien goede doelen op het gebied van gezondheid en welzijn. Sinds vorig jaar ook door haar naam te verbinden aan de oer-Hollandse wielerploeg Roompot – Nederlandse Loterij.

Dit jaar heeft Nederlandse Loterij achttien goede doelen opgeroepen mee te doen aan een pitch voor de logopositie op het shirt van de wielerploeg. De Rookvrije Generatie, een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds hebben deze pitch gewonnen en zijn daarom in 2018 verbonden aan Team Roompot – Nederlandse Loterij. Zo geven zij de Rookvrije Generatie de kans om meer aandacht te vragen voor het belang dat kinderen opgroeien in een rookvrije omgeving.

Nederland gezonder maken
Arno de Jong, marketing directeur bij Nederlandse Loterij is enthousiast: 'Net als de Rookvrije Generatie hebben wij de ambitie Nederland gezonder te maken. Het mooie aan de Rookvrije Generatie is dat het ook nog eens een gecombineerd initiatief is van drie goede doelen die wij jaarlijks steunen. Het was dus een logische keus om de logoplaats op het wielershirt van Team Roompot - Nederlandse Loterij af te staan aan de Rookvrije Generatie. Zo vergroten we de impact en zetten we onze maatschappelijk rol extra kracht bij.'

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting en woordvoerder namens de Rookvrije Generatie: 'Wij zijn blij dat nu ook de Nederlandse wielerploeg zich aansluit bij de Rookvrije Generatie. Steeds meer Nederlanders willen dat kinderen rookvrij kunnen opgroeien, in een omgeving zonder negatieve verleidingen. De renners van Team Roompot-Nederlandse Loterij kunnen deze maatschappelijke boodschap als geen ander uitdragen. Wij wensen het team komend jaar alle succes toe!'

 

Aanvullende info ...

Raadpleeg de bron en/of aanbieder voor meer informatie over dit bericht. Nieuws kan veranderen, fouten of onjuistheden omvatten. Lees ook onze disclaimer en rapporteer a.u.b. berichten, reacties en/of beeld die ingaan tegen onze voorwaarden.

Klik op de onderstaande tags voor relevante berichten, indien aanwezig ...

Fotograaf of fotobureau: : Longfonds
Bron bij dit artikel: : Longfonds
Wat is de URL bij deze bron?: https://www.longfonds.nl/nieuws/rookvrije-generatie-op-shirt-wielerploeg-team-roompot-%E2%80%93-nederlandse-loterij
Originele titel: Rookvrije Generatie op shirt wielerploeg Team Roompot – Nederlandse Loterij
Doelgroep: Zorgprofessionals, Beleidsmakers, Mantelzorgers, Studenten
Datum: 2018-01-09

Relevante artikelen ...

Maandag 31 mei Wereld Niet-Rokendag Nieuw kabinet moet sneller in actie komen voor Rookvrije Generatie Op maandag 31 mei, Wereld Niet-Rokendag, bundelen de politieke jongerenorganisat... Anders Tue, 25 May 2021, 13:47:34
Er moet haast gemaakt worden met rookvrij opgroeien Kinderen hebben het recht om rookvrij op te groeien Overheden, maak haast met de bescherming van kinderen tegen de tabaksrook. Daarvoor pleit een gro... Anders Tue, 16 Mar 2021, 13:08:40
Aanmelding Rookvrije Generatie Awards gestart De maatschappelijke beweging ‘Op weg naar een Rookvrije Generatie’ wordt steeds groter Vanaf dinsdag 17 november kun je initiatieven inzenden die h... Anders Tue, 17 Nov 2020, 09:54:45
Belangrijke stap naar een rookvrije generatie met de stoppen met roken-campagne ‘PUUR’ De campagne PUUR rookvrij wil rokers aanzetten tot een serieuze stoppoging, net zo lang tot ze definitief gestopt zijn Met ‘PUUR rookvrij’ lanceert d... Anders Thu, 29 Oct 2020, 14:07:37
Youtubers en KWF komen in actie tegen schelden met het woord kanker Eén op de drie Nederlanders krijgt de diagnose kanker en dat betekent dat we er allemaal mee te maken krijgen Kanker is al jaren één van de meest geb... Anders Wed, 07 Oct 2020, 15:48:30
KWF roept ouders op; bescherm je kind Zonnige week voor de boeg, KWF roept ouders op; bescherm je kind Afgelopen jaar is 27% van de kinderen tussen de 4 en 12 jaar verbrand, dat blijkt ui... Anders Sun, 21 Jun 2020, 12:56:25