Het logo van de Rookvrije Generatie prijkt dit seizoen op de wielershirts van de renners van Team Roompot – Nederlandse loterij. Nederlandse Loterij

Tijdens het komend wielerseizoen zal het logo van de Rookvrije Generatie prijken op de wielershirts van de renners van Team Roompot – Nederlandse loterij. Nederlandse Loterij heeft haar plek op de voor- en achterzijde van het officiële tenue van wielerploeg beschikbaar gesteld aan de Rookvrije Generatie. Afgelopen vrijdag werd dit het shirt gepresenteerd tijdens de Zesdaagse van Rotterdam in Ahoy.

Investeren in Nederlandse sport
Nederlandse Loterij heeft als ambitie Nederland gelukkiger en gezonder te maken en draagt daarin haar steentje bij door al jaren hun jaarlijkse opbrengsten te investeren in de Nederlandse sport en achttien goede doelen op het gebied van gezondheid en welzijn. Sinds vorig jaar ook door haar naam te verbinden aan de oer-Hollandse wielerploeg Roompot – Nederlandse Loterij.

Dit jaar heeft Nederlandse Loterij achttien goede doelen opgeroepen mee te doen aan een pitch voor de logopositie op het shirt van de wielerploeg. De Rookvrije Generatie, een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds hebben deze pitch gewonnen en zijn daarom in 2018 verbonden aan Team Roompot – Nederlandse Loterij. Zo geven zij de Rookvrije Generatie de kans om meer aandacht te vragen voor het belang dat kinderen opgroeien in een rookvrije omgeving.

Nederland gezonder maken
Arno de Jong, marketing directeur bij Nederlandse Loterij is enthousiast: 'Net als de Rookvrije Generatie hebben wij de ambitie Nederland gezonder te maken. Het mooie aan de Rookvrije Generatie is dat het ook nog eens een gecombineerd initiatief is van drie goede doelen die wij jaarlijks steunen. Het was dus een logische keus om de logoplaats op het wielershirt van Team Roompot - Nederlandse Loterij af te staan aan de Rookvrije Generatie. Zo vergroten we de impact en zetten we onze maatschappelijk rol extra kracht bij.'

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting en woordvoerder namens de Rookvrije Generatie: 'Wij zijn blij dat nu ook de Nederlandse wielerploeg zich aansluit bij de Rookvrije Generatie. Steeds meer Nederlanders willen dat kinderen rookvrij kunnen opgroeien, in een omgeving zonder negatieve verleidingen. De renners van Team Roompot-Nederlandse Loterij kunnen deze maatschappelijke boodschap als geen ander uitdragen. Wij wensen het team komend jaar alle succes toe!'