(advertentie)

De NZa vindt het onacceptabel wanneer mensen te lang moeten wachten op passende zorg.

Daarom zijn wij blij met de meldactie van stichting Celevt. Zorgverzekeraars moeten de juiste zorg voor hun verzekerden regelen. De NZa controleert of zorgverzekeraars zich aan deze zorgplicht houden.

Wanneer mensen geen gehoor krijgen bij hun verzekeraar kunnen zij zich melden bij de NZa. Wij onderzoeken deze signalen. Binnen enkele weken stuurt de NZa de minister een plan van aanpak voor de wachtlijsten in de ggz.

Bron: NZa

 

Aanvullende info ...

Raadpleeg de bron en/of aanbieder voor meer informatie over dit bericht. Nieuws kan veranderen, fouten of onjuistheden omvatten. Lees ook onze disclaimer en rapporteer a.u.b. berichten, reacties en/of beeld die ingaan tegen onze voorwaarden.

Klik op de onderstaande tags voor relevante berichten, indien aanwezig ...

Fotograaf of fotobureau: : INGImages
Datum: 2019-11-17

Relevante artikelen ...

Afspraken aanpak wachttijden GGZ vernieuwd Samenwerkingspartners hebben daar afspraken gemaakt om de wachttijden terug te dringen In het gezamenlijke actieprogramma van GGZ Nederland, MeerGGZ,... GGZ Thu, 26 Sep 2019, 20:29:09
De veiligheid van cliënten en hun omgeving is een gezamenlijke verantwoordelijkheid In ons land hebben 280.000 mensen een ernstige psychiatrische aandoening De veiligheid van cliënten en hun omgeving is een gezamenlijke verantwoordel... GGZ Thu, 18 Apr 2019, 19:44:44
Niemand mag eenzaam en radeloos sterven Vooral de stijging van het aantal suïcides onder jongeren is verontrustend GGZ Nederland is geschrokken van de stijging van het aantal suïcides in Ne... GGZ Wed, 04 Jul 2018, 19:24:22
Tientallen mensen melden wachttijden ggz bij NZa Sinds een oproep in het tv-programma Kassa in april zijn bij het meldpunt van de Nederlandse Zorgautoriteit 94 meldingen binnengekomen van mensen met ... GGZ Thu, 17 Aug 2017, 13:26:12

(advertentie)