Mensen moeten goed geïnformeerd worden en de beste keuzes kunnen maken bij het regelen van hun zorg

Betere onafhankelijke cliëntondersteuning voor mensen die langdurige zorg nodig hebben. Zorgkantoren en landelijke organisaties voor cliëntondersteuning hebben hiervoor een gezamenlijk plan opgesteld.

Ieder(in) vindt het een goede zaak dat er werk wordt gemaakt van onafhankelijke clientondersteuning vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). Mensen moeten goed geïnformeerd worden en de beste keuzes kunnen maken bij het regelen van hun zorg. Een onafhankelijke cliëntondersteuner kan daarbij helpen.

De komende tijd volgt Ieder(in) hoe het plan wordt uitgevoerd. Politiek blijven we aandacht vragen voor onafhankelijke cliëntondersteuning over de verschillende zorgwetten heen. In de praktijk hebben veel mensen met verschillende regelingen en wetten te maken. De cliëntondersteuner moet ook daarvoor kunnen worden ingezet en dus niet voor elke afzonderlijke wet of onderwerp (b.v. onderwijs, werk, wonen) een aparte ondersteuner.

Artikel bij Skipr over het plan van de zorgkantoren en aanbieders van cliëntondersteuning.

 

Aanvullende info ...

Raadpleeg de bron en/of aanbieder voor meer informatie over dit bericht. Nieuws kan veranderen, fouten of onjuistheden omvatten. Lees ook onze disclaimer en rapporteer a.u.b. berichten, reacties en/of beeld die ingaan tegen onze voorwaarden.

Klik op de onderstaande tags voor relevante berichten, indien aanwezig ...

Fotograaf of fotobureau: : INGImages
Bron bij dit artikel: : Ieder(in)
Wat is de URL bij deze bron?: https://iederin.nl/nieuws/18449/verbeterplan-voor-clientondersteuning-langdurige-zorg/
Originele titel: Verbeterplan voor cliëntondersteuning langdurige zorg
Doelgroep: Zorgprofessionals, Beleidsmakers, Mantelzorgers, Studenten
Datum: 2019-02-25

Relevante artikelen ...

Gemeentewebsites onvoldoende toegankelijk Vanaf september 2020 moeten alle overheidswebsites voldoen aan de wettelijke richtlijnen Slechts 23 procent van de homepagina’s van gemeentewebsites ... Anders Thu, 10 Oct 2019, 15:24:39
Doven en slechthorenden verstoken van informatie In Nederland zijn er 1,5 miljoen mensen met een gehoorbeperking Voor een grote groep mensen was de crisiscommunicatie tijdens de aanslag in Utrecht m... Anders Mon, 25 Mar 2019, 13:35:27
Digitale persoonlijke gezondheidsomgeving is kosteloos Een PGO is een digitaal hulpmiddel, bijvoorbeeld een website of app, waarmee je toegang hebt tot je eigen gezondheidsgegevens Dinsdag 12 maart  ... Anders Tue, 12 Mar 2019, 21:45:55
Geen subsidie meer voor het Juridisch Steunpunt Het sluiten van het Juridisch Steunpunt ondermijnt de rechtspositie van mensen met een beperking Het Juridisch Steunpunt van Ieder(in) stopt per 1 ... Anders Thu, 13 Dec 2018, 21:17:35
Digitale toegankelijkheid nog onvoldoende Mensen met een beperking kunnen nog steeds niet optimaal gebruik maken van de digitale wereld. Digitale toegankelijkheid voor mensen met een beperkin... Anders Tue, 23 Jan 2018, 12:56:44
Zorgverzekeraars geven juiste informatie Informatieverstrekking na de verbeteracties aanzienlijk verbeterd. Zorgverzekeraars geven bellers de juiste informatie tijdens de overstapperiode. ... Anders Sun, 24 Dec 2017, 15:10:28