Vanaf dinsdag 30 mei is het voor patiënten van het Radboudumc mogelijk om hun persoonlijke patiëntendossier via de app mijnRadboud te raadplegen.

Het patiëntendossier was al digitaal beschikbaar via de website, maar kan vanaf nu ook via een smartphone bekeken worden. De app biedt de mogelijkheid om zelf gemaakte afspraken direct in de digitale agenda, met digitale routeplanner, te plaatsen.

MijnRadboud kent inmiddels bijna 40.000 gebruikers. Het laatste half jaar steeg het aantal met zo’n 2.000 gebruikers per maand. Met mijnRadboud kunnen patiënten in een beveiligde digitale omgeving afspraken maken, maar daarnaast onder meer uitslagen zien, vragenlijsten invullen of vragen stellen aan het behandelteam. Verder kunnen patiënten met een iphone via de gezondheid app zelf metingen invoeren zoals bloeddruk, gewicht en temperatuur. Voorbereiden van de afspraak in het ziekenhuis kan ook. Met een persoonlijke barcode op hun smartphone kunnen patiënten zich in het Radboudumc aanmelden voor hun afspraak.

De app heeft op dit moment nog wel minder mogelijkheden dan de webversie van mijnRadboud. Een patiënt kan bijvoorbeeld nog geen persoonsgegevens wijzigen of resultaten van metingen inzien via de app. De ontwikkeling van mijnRadboud gaat door. Binnenkort wordt het mogelijk om herhaalrecepten aan te vragen.

Nieuwe gebruikers
Nieuwe gebruikers kunnen een account aanvragen bij de centrale inschrijfbalie of de polikliniek van het Radboudumc. Patiënten hebben daarna 10 dagen de tijd om het account te activeren. Dat kan alleen via de website gedaan worden. Zodra mijnRadboud geactiveerd is en de app geïnstalleerd kan een patiënt gebruik maken van mijnRadboud via website en smartphone.

Meer informatie over de app mijnRadboud is hier te vinden.

Bron: Radboudumc