(advertentie)

KNMG heeft tot vreugde van de Patiëntenfederatie Nederland een richtlijn gemaakt voor het opnemen van gesprekken in de spreekkamer

Patiëntenfederatie Nederland is blij dat de artsenorganisatie KNMG een richtlijn heeft gemaakt over het opnemen van het gesprek tussen dokter en patiënt in de spreekkamer.

Directeur Dianda Veldman toont zich verheugd. “Het kan goed zijn als dokter en patiënt samen besluiten om het gesprek op te nemen. Zeker als het gaat om moeilijke informatie of als je slecht nieuws verwacht te krijgen. Dan kan het helpen als je het gesprek later thuis nog eens in alle rust kunt beluisteren.”

SamenBeslissenDe directeur benadrukt dat het gesprek liefst wel in goed overleg moet worden opgenomen. “Ik vind het niet meer dan normaal dat je als patiënt even met de dokter overlegt voor je iets gaat opnemen.”

Bekijk hier de handreiking voor patiënten

 

Aanvullende info ...

Raadpleeg de bron en/of aanbieder voor meer informatie over dit bericht. Nieuws kan veranderen, fouten of onjuistheden omvatten. Lees ook onze disclaimer en rapporteer a.u.b. berichten, reacties en/of beeld die ingaan tegen onze voorwaarden.

Klik op de onderstaande tags voor relevante berichten, indien aanwezig ...

Fotograaf of fotobureau: : INGImages
Bron bij dit artikel: : Patiëntenfederatie Nederland
Wat is de URL bij deze bron?: https://www.patientenfederatie.nl/nieuws/ook-artsen-nu-voor-opnemen-gesprek-in-de-spreekkamer
Originele titel: Ook artsen nu voor opnemen gesprek in de spreekkamer
Datum: 2019-04-26

Relevante artikelen ...

E-health vaker toegepast in gehandicaptenzorg Het gebruik van e-health in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking neemt toe Computers, internet en toezichthoudende technieken worden ... Anders Thu, 25 Jan 2018, 11:40:44
NZa publiceert Marktscan zorgverzekeringsmarkt 2017 De NZa constateert dat de zorgverzekeraars veel verbeteringen hebben doorgevoerd Zorgverzekeraars voerden veel verbeteringen door de afgelopen tijd. ... Anders Mon, 09 Oct 2017, 10:30:46
Zorgverzekeraars geven juiste informatie Informatieverstrekking na de verbeteracties aanzienlijk verbeterd. Zorgverzekeraars geven bellers de juiste informatie tijdens de overstapperiode. ... Anders Sun, 24 Dec 2017, 15:10:28
NZa: wat kunt ú doen als u lang moet wachten op zorg? In het tweede kwartaal van 2017 heeft de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) 1535 meldingen en vragen ontvangen. Burgers meldden dat ze lang moeten wa... Anders Fri, 25 Aug 2017, 05:10:07
Patiënt met beperkte gezondheidsvaardigheden is uitdaging Gezondheidsvaardigheden zijn vaardigheden die mensen nodig hebben om beslissingen te kunnen nemen ten aanzien van gezondheid en ziekte Bijna drie op ... Anders Mon, 29 Oct 2018, 09:09:40
Informatie over zorgpolissen is goed De informatie die de zorgverzekeraars geven is in de regel goed. Wel is de informatie op de websites soms moeilijk vindbaar. Tijdens de overstapperio... Anders Sun, 08 Apr 2018, 06:09:38

(advertentie)
(advertentie)