U kunt het Nationale Zorgnummer bellen of mailen met allerlei vragen over zorg en/of ondersteuning

Met vragen over zorg of ondersteuning belt of mailt u natuurlijk het Nationale Zorgnummer. Vanaf woensdag 28 februari kunt u daarvoor ook een app gebruiken. Patiëntenfederatie Nederland, MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Ieder(in) lanceerden woensdag 28 februari de Nationale Zorgnummer app.

Via deze app hebben mensen de hulplijn van deze drie organisaties altijd binnen handbereik. De app is op dit moment alleen te krijgen in de Play Store voor Android apparaten. Bij succes wordt de app geschikt gemaakt voor de Apple Store.

De app moet er voor zorgen dat mensen niet lang rond blijven lopen met vragen of zorgen. Met één druk op de knop kunnen ze in de app het Nationale Zorgnummer (20 cent per gesprek) bellen of e-mailen. Of zelf antwoorden zoeken in de Kennisbank of op de website.

Het Nationale Zorgnummer is de gezamenlijke hulp- én meldlijn van Ieder(in), MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Patiëntenfederatie Nederland. Het Nationale Zorgnummer-team beantwoordt vragen over bijvoorbeeld uw behandeling, uitkeringen, wonen, vervoer, onderwijs, inkomen en rechtsbescherming. Het team is van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur te bereiken. De Kennisbank en website zijn altijd toegankelijk.

Download hier de app